fbpx
Contact information

Georgia, Tbilisi, Marjanishvili ST. #24

24/7 +995 598 897 339 info@tcdigitalstudio.ge

თქვენ ალბათ ფიქრობთ: ”კარგი, კიდევ ერთი აბსტრაქტული სიტყვა. ნუთუ არ არის საკმარისი ჩვეულებრივი? ონლაინ მარკეტინგი? ან ვებ მარკეტინგი? მაგრამ ციფრული არ არის ისეთი საშინელი, როგორც თავად სახელი ჟღერს.  ბევრი კომპანია წარმატებით იყენებს მის მეთოდებს თანაც ისე რომ ზოგჯერ თავად კი ვერ ხვდებიან ამის შესახებ.

  • რა არის ციფრული მარკეტინგი?
  • ინტერნეტ პოპულარიზაციის ისტორია: როგორ დაიწყო ეს ყველაფერი
  • რა შედის ინტერნეტ მარკეტინგში?
  • რას აკეთებენ ციფრული სააგენტოები?
  • ციფრული მარკეტინგის უპირატესობები
  • სად მუშაობენ ციფრული მარკეტოლოგები?

რა არის ციფრული მარკეტინგი?

ციფრული მარკეტინგი არის ზოგადი ტერმინი პროდუქტებისა და სერვისების მარკეტინგისთვის, რომელიც იყენებს ციფრულ არხებს მომხმარებლების შესაძენად და შესანარჩუნებლად. ნებისმიერ ონლაინ რადიოში რეკლამიდან ინტერნეტში კონტექსტური რეკლამის გამოცხადებამდე. მარტივი სიტყვებით, ციფრული მარკეტინგი არის ნებისმიერი ხელშეწყობა, რომელშიც ჩართულია “ციფრი”.

ხშირად ეს კონცეფცია აირია ინტერნეტ მარკეტინგით, ინტერნეტში მარკეტინგით – მაგრამ მათ აქვთ მნიშვნელოვანი განსხვავება. პირიქით, ციფრული მარკეტინგი მოიცავს ინტერნეტ მარკეტინგისც, მაგრამ არ შემოიფარგლება ინტერნეტით. შევადაროთ: ინტერნეტ მარკეტინგი არის SEO საიტის პოპულარიზაცია, კონტექსტი, ვებინარები და ა.შ.- ყველა არხი, რომელიც მომხმარებლისთვის ხელმისაწვდომია მხოლოდ ინტერნეტში. და ციფრული მარკეტინგი არის ყოველივე ზემოთქმული, დამატებული რეკლამა სოციალური ქსელების გამოყენებით  და პოპულარიზაცია ქსელის გარეთ ნებისმიერ ციფრულ მედიაზე. ანუ ის გულისხმობს ციფრულ კომუნიკაციას, რომელიც ხდება როგორც ონლაინ, ასევე ოფლაინში.

და, რა თქმა უნდა, რეკლამაში ციფრული არ მოიცავს პოპულარიზაციას ისეთი ტრადიციული არხებით, როგორიცაა საგაზეთო რეკლამები, ფლაერები, სატელევიზიო რეკლამები, ბილბორდები. თუმცა, თუ ბილბორდზე მითითებულია QR კოდი, რომლითაც შეგიძლიათ საიტზე წასვლა, მაშინ ეს უკვე ციფრული მარკეტინგია. ერთი სიტყვით, ინტერნეტ მარკეტინგის არსი ციფრული არხების გამოყენებაა.

ინტერნეტ პოპულარიზაციის ისტორია: როგორ დაიწყო ონლაინ მარკეტინგი

ერთ დროს რეკლამა ამ ყველაფრის გარეშედაც  იყო შესაძლებელი. ამის მაგალითია ამ მიმართულების პიონერები, SoftAd Group (ამჟამად ChannelNet). 80-იანი წლების შუა ხანებში მათ შეიმუშავეს უჩვეულო სარეკლამო კამპანია იმ დროს რამდენიმე ავტომწარმოებლისთვის.

იდეა ასეთი იყო: ჟურნალის მკითხველებს ჟურნალიდან სპეციალური ჩანართი უნდა ამოეჭრათ და ფოსტით გაეგზავნათ. და სანაცვლოდ მათ მიიღეს შეთავაზება უფასო სატესტო დრაივის და ფლოპი დისკის რეკლამებით სხვადასხვა მანქანის ბრენდებისთვის. ასე რომ, კომპანიამ გამოიყენა ციფრული მედია ოფლაინ სარეკლამო ინსტრუმენტებთან ერთად. და თავად ტერმინი “ციფრული მარკეტინგი”  გამოყენება დაიწყო 90-იან წლებში.

რისგან შედგება ინტერნეტ მარკეტინგი?

ინტერნეტ  მარკეტინგის ყველაზე გავრცელებული ტიპები:

  • ციფრული ტელევიზია და ონლაინ რადიო
  • რეკლამა აპლიკაციებში, მესინჯერებში, ონლაინ თამაშებში;
  • SMS და MMS ფოსტით გაგზავნა
  • რეკლამა ინტერაქტიულ და გარე LED ეკრანებზე, თვითმომსახურების ტერმინალებზე
  • SEO და SEM – საძიებო სისტემების მარკეტინგი ინტერნეტში
  • კონტექსტური რეკლამა, ბანერები და თიზერული რეკლამა
  • SMM – სოციალური მედია მარკეტინგი;
  • ელექტრონული ფოსტის მარკეტინგი;
  • შვილობილი მარკეტინგი, რომელშიც ვებმასტერი იღებს გადახდას თითოეული ვიზიტორის ან მყიდველის მოსაზიდად.

ციფრულ მარკეტინგში არსებობს მრავალი ინსტრუმენტი, რომელიც შეიძლება დაიყოს 3 ძირითად ჯგუფად:

1) ფასიანი რესურსები: ყველა გამოვლინება ციფრულში, რომლისთვისაც კომპანიამ უნდა გადაიხადოს.

2) საკუთარი რესურსები: ვებსაიტები, გვერდები სოციალურ ქსელებში, რომლებსაც ბიზნესი ფლობს და შეუძლია განკარგოს და უზრუნველყოს ორგანული ტრაფიკი.

3) მიღებული რესურსები: ეგრეთ წოდებული “სიტყვა პირში” ან მიღებული მედია – უფასო ან შეძენილი საკომუნიკაციო არხები.

რას აკეთებენ ციფრული სააგენტოები?

ციფრული სააგენტოები ზოგადად უზრუნველყოფენ ბრენდის არსებობას და პოპულარიზაციას ციფრულ გარემოში. გუნდში შეიძლება შედიოდეს: მარკეტოლოგი, SEO სპეციალისტი, ანალიტიკოსი, პროექტის მენეჯერი, დიზაინერი, კოდის დამწერი, პროგრამისტი, კონტენტ მენეჯერი და კოპირაიტერი. სამუშაოებისთვის, ასეთმა სააგენტოებმა შეიძლება ასევე დაიქირაოს მუშაკები, როგორიცაა ვიდეოგრაფები ან ფოტოგრაფები.

ციფრული სააგენტოები გთავაზობთ შემდეგ სერვისებს:

პროდუქტის პოპულარიზაციის ყოვლისმომცველი სტრატეგიის შემუშავება;
საიტების შექმნა და პოპულარიზაცია, დიზაინი, მედია და კონტექსტური პოპულარიზაცია;
ონლაინ თემებთან მუშაობა;
ოფლაინ ღონისძიებების ორგანიზება;
ციფრული ტელევიზიის ან ონლაინ რადიოს რეკლამის შექმნა და ა.შ.
მაგრამ არის კიდევ ერთი მნიშვნელოვანი წერტილი – ციფრული მარკეტინგი თითქმის პირველ რიგში ანალიტიკაა. საბედნიეროდ, ციფრული გარემო აადვილებს მონაცემთა შეგროვებას. მარკეტოლოგები აანალიზებენ ინფორმაციას მომხმარებლებისა და მათი ქცევის შესახებ: დემოგრაფიას, ინტერესებს, ონლაინ აქტივობებს, საიტზე ტრაფიკის სარეკლამო წყაროებს და ა.შ.
ასეთი მონაცემების დახმარებით ციფრულ სააგენტოებს შეუძლიათ უკეთ გაიგონ სამიზნე აუდიტორია და რამდენად ეფექტურია კონკრეტული რეკლამა ან პრომოუშენის სტრატეგია. ამიტომ, ექსპერტები ასახელებენ ანალიტიკურ სისტემებს თავიანთ არსენალში ყველაზე მნიშვნელოვან ინსტრუმენტებს შორის.

ციფრული მარკეტინგის უპირატესობები?

ციფრული მარკეტინგი საშუალებას გაძლევთ მიხვიდეთ როგორც ონლაინ, ასევე ოფლაინ მომხმარებლებზე, რომლებიც იყენებენ კომპიუტერს ტაბლეტებსა და მობილურ ტელეფონებს. ბრენდს შეუძლია მიმართოს ფართო აუდიტორიას, რომელიც  არ შემოიფარგლება მხოლოდ ინტერნეტით.
მკაფიო და დეტალური მონაცემების შეგროვების უნარი. ციფრულ გარემოში მომხმარებლის თითქმის ყველა მოქმედება აღირიცხება ანალიტიკური სისტემებით. ეს საშუალებას გაძლევთ გამოიტანოთ ზუსტი დასკვნები სხვადასხვა სარეკლამო არხების ეფექტურობის შესახებ, ასევე შეადგინოთ მყიდველის ზუსტი პორტრეტი.
მოქნილი მიდგომა – ციფრული მარკეტინგი საშუალებას გაძლევთ მოიზიდოთ ოფლაინ აუდიტორია ონლაინ ბაზარზე და პირიქით. მაგალითად, ფლაერზე QR კოდის გამოყენებით, შეგიძლიათ მომხმარებლის მიმართვა ვებსაიტზე. და ამავდროულად, ელექტრონული ფოსტის საინფორმაციო ბიულეტენის წყალობით, შეგიძლიათ მოიწვიოთ ხალხი სემინარზე ან სხვა ოფლაინ ღონისძიებაზე.
ციფრული მარკეტინგი კომპლექსური პრომოციაა, რომელიც მოიცავს მრავალ არხს. აქედან გამომდინარე, მნიშვნელოვანია, რომ არ შეეცადოთ  ყველა დაფაროთ, არამედ დაიწყოთ ბიზნესის მიზნებიდან და შესაძლებლობებიდან. უფრო მეტიც, თითქმის ყველა გამოკითხული ექსპერტი თვლის, რომ არ არსებობს უნივერსალური გადაწყვეტილებები და ინსტრუმენტები რაც უნდა შეირჩეს კონკრეტული კომპანიისთვის.
ციფრული მარკეტინგი არის ძალა და საყრდენი ნებისმიერი ბიზნესის, ვინაიდან და რადგანაც არ არსებობს ბიზნესის ფუნქციონირება და წარმატება გაყიდვების გარეშე, ხოლო გაყიდვები კი კარგი მარკეტინგის და ციფრული თანამშრომლობების გარეშე.

სად მუშაობენ ციფრული მარკეტოლოგები?

ციფრული მარკეტერების ძირითადი სამუშაო ადგილი გახლავთ 2 ლოკაციაზე

  • სააგენტოს ოფისში
  • სახლში ან ნებისმიერ ადგილას სადაც გაგიხარდებათ

ოფისში მუშაობის,ას სპეციალისტი ერთდროულად ახორციელებს რამდენიმე პროექტს გუნდთან ერთად რაც საქმეს უმარტივებს ნამდვილად. ხშირად ოფისში მოდიან კლიენტები სხვადასხვა ბიზნეს სფეროდან. ასეთი სამუშაო საშუალებას გაძლევთ დახვეწოთ თქვენი უნარები, ბიზნეს კომუნიკაციები და შეისწავლოთ ახალი სქილები მოკლე დროში.

შიდა გუნდში მუშაობა გულისხმობს, რომ ადამიანი მუშაობს კომპანიის პერსოოფისში სხვა პერსონალებთან ერთად ციფრულ მარკეტერად. ასეთმა სპეციალისტებმა კარგად იციან იმ კომპანიის სპეციფიკა, რომელშიც მუშაობენ და უნივერსალურზე მეტად ახდენენ მისთვის აუცილებელ უნარებს.

სარეკლამო სააგენტოში ციფრული მარკეტინგის სამსახურის მოსაძებნად ჯერ აირჩიეთ თქვენთვის სასურველი სააგენტო და შემდეგ საიტზე მოძებნეთ სამუშაო განყოფილება. მაგალითად, სააგენტო Netpeak, რომელიც მუდმივად იზრდება, აქვეყნებს მიმდინარე ვაკანსიებს კარიერების განყოფილებაში. აქ ასევე შეგიძლიათ აირჩიოთ თქვენთვის საინტერესო სამუშაო სფერო, თქვენი ქალაქი და გამოცდილება, რათა იპოვოთ შესაფერისი ვაკანსია.

ხოლო რაც შეეხება სახლიდან ან სხვა ნებისმიერი ლოკაციიდან მუშაობას, ეს ყველაფერი ნამდვილად სასიამოვნოა თუმცა ამავდროულად უნდა შეგეძლოთ ბევრი თასქის ერთდროულად მართვა და საჭირო სამართავი უნარების ქონა რათა შეგეძლოთ ბევრ ინფორმაციას მარტივად გაუმკლავდეთ და მარტომ შეძლოთ რთული და კომპლექსური გადაწყვეტილებების მიღება.

7,729 replies on “ციფრული, ინტერნეტ მარკეტინგი და სოციალური მედია”